2013年6月2日 星期日

用英文怎麼跟別人約時間?


【上班族萬用句】
Is...okay with you?
你方便嗎?

如果只是想問對方可以見面的時間時,只要說When is good for you? 就行了。若是想更積極地詢問對方是否可以在某個時間點或地點見面的話,就可以使用這個句型。

Is Friday okay with you?
禮拜五你方便嗎?
Is tomorrow okay with you?
明天你方便嗎?
Is 4:00 on Monday okay with you?
禮拜一四點你方便嗎?
Is my office okay with you?
在我辦公室你方便嗎?

對話
AWhen is good for you?
BEarly in the week is best.
AIs 4:00 on Monday okay with you?

A約什麼時候比較好?
B能約禮拜一或禮拜二是最好。
A禮拜一四點你方便嗎?

練習
下個禮拜你方便嗎?
Is____okay with you?

【上班族萬用句】
Can we meet...?
可以約見面嗎?

如果你想跟對方約定時間或地點碰面的話,只要在這個句型中的 meet 後面簡單地加上時間或地點就行了。

Can we meet on Thursday at 2:00?
可以約禮拜四兩點見面嗎?
Can we meet earlier in the day?
可以約當天早一點見面嗎?
Can we meet over dinner some evening?
可以約在某天晚上晚餐時見面嗎?
Can we meet at Starbucks?
可以約在星巴克見面嗎?

對話
AWe really need to go over these figures.念法
BCan we meet on Thursday at 2:00?
AI’ll check my calendar to see if I’m available.念法

A我們需要好好確認一下這些數據。
B可以約禮拜四兩點見面嗎?
A我會去確認一下我的行程看我是否有空。

練習
可以約這個月下旬見面嗎?(later)
Can we meet____ ?

【上班族萬用句】
I can make it...
我沒問題。

不管是業務上的聚會或一般的訪問,當你想表達「我沒問題」時,都可以使用這個句型:I can make it...

I can make it on Tuesday.
禮拜二我沒問題。
I can make it by 2:15.
兩點十五分之前我沒問題。
I can make it on the 22nd.
22 號我沒問題。
I can make it anytime tomorrow.
明天任何時間我都沒問題。

對話
ACould you come into the of_ce this week?
BSure. I can make it anytime tomorrow.
AOkay. See you tomorrow.

A你這個禮拜能夠過來辦公室一趟嗎?
BSure. 明天任何時間我都沒問題。
A好的,明天見。

練習
 今天下午我沒問題。(afternoon)
I can make it ____ .

【上班族萬用句】
Could you arrange...?
可以請你安排嗎?

如果你想請對方安排會面的時間,就可以使用這個帶有動詞 arrange 的句型。自己會負責安排會面時間的話,只要回答對方說 I can arrange... 就行了。

Could you arrange a conference call?念法
可以請你安排一場電話會議嗎?
Could you arrange an appointment to see the manager?念法
可以請你安排我跟經理見面嗎?
Could you arrange a meeting with Mr.
Smith for Monday, please?
可以請你安排我禮拜一跟史密斯先生見面嗎?
Could you arrange a day-long seminar?念法
可以請你安排進行一日的研討會嗎?

day-long 終日的

對話
ACould you arrange a conference call?
BThat’s a possibility.
ALet’s try to do this in the next two weeks.
A可以請你安排一場電話會議嗎?
B應該可以。
A往後兩個禮拜都採用這個方式開會看看吧。

練習
可以請你安排小組會議嗎?(meeting)
Could you arrange          ?
【上班族萬用句】
If it’s all right,...
如果可以的話,
If it’s all right 的意思同於 If it’s okay,都是表示「如果可以的話」。這句型

If it’s all right, let’s meet at my office.
如果可以的話,我們就在我的辦公室碰面吧。
If it’s all right, we can meet at your office.
如果可以的話,我們可以在你的辦公室碰面。

If it’s all right, I can come over this afternoon.
如果可以的話,今天下午我可以順道過去拜訪。
* come over 順道拜訪

If it’s all right, I’ll bring my colleague along.念法
如果可以的話,我會帶著我的同事一起過去。
along 帶著一起

對話
AIf it’s all right, let’s meet at my office.
AI’d like to meet with you in person.
BThat’s fine. What time and where?

A如果可以的話,我們就在我的辦公室碰面吧。
A我想跟你見面談談。
B好的。何時何地?

練習
如果可以的話,我想明天跟你見面。
(would like to) If it’s all right,             

文章出處《外國人天天在用的上班族萬用英語》




沒有留言:

張貼留言